امیدان حضور جوان

موسسه امیدان حضور جوان ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی ، مشاوره شغلی ، مشاوره قبل از ازدواج و ... میباشد

امیدان حضور جوان

موسسه امیدان حضور جوان ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی ، مشاوره شغلی ، مشاوره قبل از ازدواج و ... میباشد

افزایش اعتماد به نفس در تربیت کودک

همه ما می دانیم که بزرگ کردن یک کودک نوپا خیلی سخت است ، اما بسیاری از مردم نمی دانند نوپا بودن چقدر سخت است. نوپایان در تمام طول روز بازنده اند. آنها ضعیف تر ، کندتر ، کوتاه تر و به لحاظ کلامی ناتوان تر و دست و پا چلفتی تر از تقریبا هر کسی هستند که می شناسند. به همین دلیل است که دوست دارند پای شان را داخل گودال پر از آب باران بزنند (تا آب را بیشتر پخش کنند) و قدرت عضلانی شان را نمایش بدهند. ضمنا به همین خاطر است که می توانند حسابی کله شقی کنند و گوش شان به حرف این و آن بدهکار نباشند ، یا در برابر کسی کوتاه بیایند. آنها فقط می خواهند ، کمی برنده باشند! شما نمی توانید کودکتان را از شکست هایی که در مسیر رشد با آن ها مواجه می شود مصون بدارید. ( و شما هم خودتان چنین خواسته ای ندارید.) رویارویی با شکست شخصیت او را می سازد. اما می توانید تا اندازه ای به او کمک کنید تا با اعتماد به نفس و انعطاف پذیر بار بیاید و بتواند ناملایمات را به آسانی از سر راه خود کنار بزند.   

افزایش اعتماد به نفس کودکان از نگاه مشاوره روان شناسی کودک

این موضوع یکی از مهم ترین مفاهیم در عرصه مشاوره روان شناسی کودک است که خواهید آموخت : اگر کودک خود را در طول روز قرین پیروزی ها و موفقیت های کوچک فراوان سازید ، او به صورت خود به خودی همراه تر و پذیراتر خواهد شد. می پرسید چرا ؟ زیرا حتی نو پایان کوچک که نخستین سال های عمرشان را سپری می کنند نیز با قانون عدالت آشنا هستند: بعد از این که من یه دست برنده شدم ، اون وقت نوبت تو می رسه.

افزایش اعتماد به نفس در تربیت کودک

این مسئله را نزد خودتان چنین حلاجی کنید : فرض کنید از در یک قرعه کشی محلی ، برنده صد میلیون تومان وجه نقد شده اید. احساس خوبی به شما دست می دهد . احساس یک برنده بودن! جیب های تان پر از پول می شوند ، بعد سر راه تان به یک گدا بر می خورید. ممکن است به او صد هزار تومان یا شاید بیشتر پول بدهید. چرا که نه؟ شما برنده مقدار زیادی پول شده اید . احساس نظر بلندی و سخاوت می کنید . از سوی دیگر ، اگر شما تمام سرمایه زندگی تان را از دست داده باشید ، احتمال دارد که حتی یک هزار تومانی هم به او ندهید. چرا؟ زیرا زمانی که احساس می کنید خودتان چیزی ندارید ، پس ضرورتی ندارد که چیزی هم به دیگران ببخشید.

این عینا شبیه کار نوپایان است. اگر کودک نوپای شما در طول روز احساس بازنده بودن داشته باشد ، حداقل همکاری را با شما خواهد داشت. اما اگر به او اجازه بدهید کمی طعم پیروزی را در طول روز بچشد ، احتمالا خیلی بیشتر به شما اجازه خواهد داد که در برابر چالش های بیشتری به پیروزی برسید (مثلا خوراندن یک تکه کوچک کلم بروکلی). او با خود خواهد اندیشید : می دونی چیه مامی ؟ امروز من برنده شدم ، حالا نوبت منه که بذارم تو برنده بشی.

چگونه اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهیم

احترام گذاشتن و کمی شوخی باعث می شود کودکتان احساس برنده شدن کند. به همین دلیل است که بهترین پدران و مادران سعی دارند راه هایی پیدا کنند تا کودکان شان احساس هوشیاری ، سرعت عمل و قدرت کنند. تا کودکان شان احساس هوشیاری ، سرعت عمل و قدرت کنند. این کار می تواند خیلی ساده ( و حتی سرگرم کننده) باشد ، درست به سادگی زمانی که می گذارید او در بالش بازی پیروز شود ، یا زمانی که به او اجازه می دهید خودش بشقابی را که می خواهد در آن غذا بخورد انتخاب کند.

در مقاله دیگری ، تکنیک های افزایش اعتماد به نفس در نوپایان را مرور می کنیم. البته این تکنیک ها معمولا شامل بازی هایی است که در آن شما وانمود می کنید کمی احمق یا کند ذهن هستید ، و او بسیار باهوش و سریع الانتقال است. این تکنیک ها معمولا توسط مشاوران روانشناسی کودک استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.