امیدان حضور جوان

موسسه امیدان حضور جوان ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی ، مشاوره شغلی ، مشاوره قبل از ازدواج و ... میباشد

امیدان حضور جوان

موسسه امیدان حضور جوان ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی ، مشاوره شغلی ، مشاوره قبل از ازدواج و ... میباشد

مشاوره طلاق

زمانی که یک ازدواج به موفقیت نمی رسد، ناچار پای طلاق به میان می آید. پایان آمدن ازدواج می تواند از سویی آسودگی برای دو طرفین به همراه داشته باشد. از طرف دیگر می تواند بسیار استرس‌زا باشد. حتی اگر زوجین انتخاب کنند که از هم جدا شوند، ممکن است با حجم زیادی احساسات مختلف رو به رو شوند. غم، احساس گناه، خشم، ترس و حتی خجالت‌زدگی. اگر بچه ای هم در این بین وجود داشته باشد که این استرس چند برابر خواهد شد. در این شرایط حساس، رفتن به مشاوره طلاق یکی از انتخاب های خوبی است که می تواند به هر دو طرف کمک شایانی کند.  

چرا مردم طلاق می‌گیرند؟

 دو شریک زندگی به دلایل مختلفی ممکن است جدایی را انتخاب کنند. اما معمولاً یک دلیل را بیشتر از بقیه مهم و موثر می دانند. عواملی که بیشتر در مشاوره طلاق توسط زن و مرد مطرح می شود موارد زیر هستند:

عدم تعهد شریک زندگی

در ازدواج هایی که بسیار زود اتفاق می افتند و طرفین سن کمی دارند معمولاً این مشکل دیده می شود. یا شرایطی که فرد احساس می کند با فرد مناسبی ازدواج نکرده است. در این شرایط ناخواسته به دنبال برقراری ارتباط با فردی است که معیارهای او را داشته باشد. حال اینکه در این شرایط پر تنش نه تنها در انتخاب شخص دوم نیز موفق نخواهد بود بلکه معیارهای صحیحی نیز برای این انتخاب در نظر نمی گیرد.

یکی از رایج‌ترین عوامل طلاق مطرح شده توسط زوجین ، رابطه پنهانی یا بعضاً علنی همسر با معشوقه ای دیگر است. این عدم تعهد کم کم فرد را به زندگی دلسرد کرده و بنیان خانواده را بهم می ریزد.

آیا رفتن به مشاوره طلاق ضروری است؟

اعتیاد

بیمارانی که مبتلا به اعتیاد هستند، شرایط نامناسبی در زندگی مشترک خود به وجود می آورند. خصوصاً زوجینی که بعد از ازدواج متوجه اعتیاد شریک زندگی خود شده اند. این شرایط جدید تنش های زیادی در رابطه به وجود می آورد. این مشکلات می تواند روند درمان بیمار را هم با مشکل رو به رو سازد. در این شرایط، حتی اگر تصمیم طرفین بر طلاق باشد، پیشنهاد می شود ابتدا مشکل اعتیاد را از سر راه بردارند و بعد برای زندگی شان برنامه‌ریزی کنند.

مشکلات مالی

بحث هایی که زن و شوهرها معمولآً بر سر مسائل مالی دارند، در جلسات مشاوره طلاق شفاف‌تر خواهند شد. چرا که با در میان گذاشتن این مشکلات و کمک گرفتن از مشاور متوجه خواهند شد که می شود با یک برنامه‌ریزی یا تغییر سبک زندگی، کمی از حجم دغدغه ها کاست. گاهی علل دیگری پشت این گفتگوها و مشکلات مالی نهفته است. می توان قبل از تصمیم گرفتن، از تمامی جوانب قضیه مطلع شد و انتخاب درستی انجام داد.

مشکل برقراری ارتباط

 از مشکلات دیگری که در مشاوره طلاق مطرح می شود، عدم درک متقابل است. اینکه فرد احساس می کند شریک زندگی اش او را درک نمی کند یا به خواسته های او احترام نمی گذارد. اساسی‌ترین نیازانسان برای زندگی در واقع همین برقراری ارتباط است. تصور کنید شرایطی که دو نفر زیر یک سقف مشترک زندگی می کنند و در طول شبانه‌روز حرفی برای گفتن به یکدیگر ندارند.

در جلسات مشاوره طلاق چه می‌گذرد؟

در جلسه‌های مشاوره طلاق ، زن و مرد این فرصت را دارند که در رابطه با نیازهای خود صحبت کنند. نظر طرف مقابل را بشنوند و به صحبت هایش گوش دهند. در بسیاری از موارد مراجعه کننده از این ناراحت است که همسرش فرصتی برای گفتگو با او اختصاص نمی دهد و مدام مشغول کار یا مشغله های زندگی است. اولویت های زندگی خود را فراموش نکنید. ارتباط برقرار کردن بنیان خانواده را مستحکم می کند.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.